Karta pobytu w hotelu

06 września 2017

Meldowanie się gościa w hotelu to podstawowa procedura, której głównym celem jest zapewnienie zarówno gościom, jak i właścicielom oraz pracownikom obiektu, bezpieczeństwa. W celu przeprowadzenia zameldowania goście hotelowi proszeni są o wypełnienie karty pobytu w hotelu, zwaną również kartą meldunkową, na której wpisują swoje podstawowe dane.

W dzisiejszych czasach taka procedura często budzi nieufność ze strony gości – zwłaszcza, że przecież wszystkie informacje przechowywane są w komputerowych bazach danych! Z jakich więc powodów odwiedzający hotel jest zobowiązany do wypełnienia dodatkowego, papierowego dokumentu?

Czym jest karta meldunkowa?

Karta meldunkowa pełni kilka ważnych funkcji. Pierwszą z nich, podstawową, jest zabezpieczenie danych gościa w celu sporządzenia rodzaju umowy cywilno-prawnej pomiędzy odwiedzającym a hotelem. W ten sposób właściciel obiektu zabezpiecza własny interes na wypadek gdyby gość popełnił jakąś szkodę podczas pobytu w hotelu.

Drugą ważną funkcją kart meldunkowych jest zgromadzenie danych na wypadek sytuacji kryzysowej. Przykładowo podczas pożaru lub katastrofy naturalnej osoba pełniąca dyżur w recepcji może szybko i sprawnie udzielić ekipie ratunkowej informacji na temat liczby zakwaterowanych gości oraz ewentualnych dodatkowych czynników, na które ratownicy powinni zwrócić uwagę.

Przebieg rejestracji gościa w hotelu

Rejestracja gościa w hotelu ma kilka etapów. Przede wszystkim podczas zameldowania gość poproszony jest o okazanie rezerwacji oraz dokumentu tożsamości. Następnie wypełniona zostaje karta meldunkowa, a na koniec gość otrzymuje klucz do pokoju i kartę pobytu. Recepcjonista powinien również udzielić informacji na temat dodatkowych usług oferowanych przez hotel. Na koniec pracownik wprowadza dane do systemu hotelowego i otwiera rachunek gościa.

Promocje

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube